maanantai 1. lokakuuta 2012

Varjoni nimeltä syömishäiriö

Ota kiinni, ennen kuin kaadun.
Älä päästä irti, tai vajoan.
Älä irroita, tai olen jo poissa.
Älä anna periksi, etten katoa.
Älä usko sanojani, ne eivät ole omiani.
Älä luota, ennenkuin kuin olen jälleen todistanut.
Älä hylkää, vain sinä pidät minut täällä.
Älä vihaa, tai olemme molemmat hävinneet.

Anna vielä mahdollisuus, vaikka olen ne kaikki jo kuluttanut.
Jaksa yhä rakastaa, olen edelleen tässä.
Näe minut taas, näe yli kaiken pahan.
Kanna minut pois, vie turvaan itseltäni.
Ota minut syliisi, karkoita pois kaikki paha.
Älä sano ettet enää tunne minua.

Koska jos sinä et enää tunne minua,
jos sinä et enää näe minua, 
jos sinä et enää rakasta minua,
jos sinä et enää jaksa minua;
silloin se on jo voittanut.

Silloin minä olen enää vain tyhjä kuori,
silloin minä olen jo uskonut,
silloin minä olen jo vakuuttunut,
silloin minä olen jo melkein kadonnut.

Sillä minä olen edelleen täällä; 
siellä missä kaikki on mustaa,
missä on vain rikkonaisia peilejä,
missä totuudet ovat kaikki valheita,
missä kärsimys on himoa,
missä jano ei lakkaa koskaan,
missä nälkää ei ole ja 
missä kuolema vartioi kaikki ovia.

Usko minuun; 
usko siihen että minä en ole poissa,
usko siihen että vielä palaan luoksesi,
usko siihen että murtaudun pois tästä vankilasta,
usko siihen, sillä silloin minäkin voin uskoa.

Että vielä jonain päivänä olen jälleen vapaa,
että vielä jonain päivänä olen jälleen luonasi.

Ja että tämä kaikki oli vain pahaa unta.
Ja että vihdoinkin olen herännyt.


2 kommenttia:

  1. "There is nothing more rare, nor more beautiful, than a woman being unapologetically herself; comfortable in her perfect imperfection. To me, that is the true essence of beauty."

    <3 symptiahalaus tästä suunnasta

    VastaaPoista